Jukka Konttinen tuli Prässin asiakkaaksi vuonna 2015. Jukka edusti yhtä tyypillisimmistä asiakasryhmistämme, painonpudottajaa. Jukan tarina on vertaansa vailla! Hyppää tarinaan ja lue Jukan kokemukset valmennuksesta.

Jokainen asiakas ansaitsisi oman tarinansa, sillä vuosien aikana olemme saaneet viedä läpi mitä erilaisimpia ja hienompia asiakassuhteista.

Valmennettavia on huippu-urheilijoista liikuntaa ensikertaa aloitteleviin. Kaikkia heitä yhdistää yksi päämäärä – Intohimo oman kunnon kehittämiseen ja parempaan elämän laatuun.

Vuosien aikana on valmennuksessa tullut esille yksi uusi asia. Asiakkaiden työnantajat ovat alkaneet panostamaan työntekijöiden kunnon kohottamiseen maksamalla Personal trainer –sopimuksen tai mahdollistaneet asiakkaan harjoittelun työaikana.

Meille asia on helppo ymmärtää. Hyvässä kunnossa oleva hyvä ja osaava työntekijä on yritykselle kultaakin kalliimpi voimavara. Yritys saa satsaamansa summan rahaa tai aikaa varmasti moninkertaisesti takaisin, parantuneen työtehon ja pienenevien sairaspoissaolo-päivien takia. Työntekijän näkökulmasta sitoutuminen työhön ja työhyvinvointi paranee entisestään. On aina mukava että tulee huomatuksi – että meistä välitetään.

Yksi menestystarinoista on Jukka Konttisen tarina. Jukan työnantaja SystemaStore otti yhteyttä Prässiin ja halusi tarjota työntekijälle mahdollisuuden harjoitella työaikana. Jukan tavoitteena oli kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin metsästäminen. Remonttiin meni liikuntatottumukset, ruokavalio ja paljon muuta.

Jukka mitä ajattelit ensimmäiseksi kun kuulit mahdollisuudesta harjoitella ohjatusti puoli vuotta tietäen että moni asia tulee muuttumaan?

Olin miettinyt asiaa jo pidemmän aikaa, mutta en ollut itse saanut aikaiseksi tehdä päätöstä aloittamiseen. Toimitusjohtajan tätä ehdottaessa en miettinyt sen enempää vaan innostuin heti ehdotuksesta. Ilmoitin tästä heti työkavereillekin, joten asiasta tuli alusta pitäen yleinen puheenaihe työpaikalla, joka taas kannusti itseä onnistumaan tavoitteessa.

Alussa mietitytti, miten tämä elämäntapamuutos lähtee menemään, mutta vaakakupissa oli kuitenkin oman terveyden parantaminen.Perheeltäni olen saanut tähän kaiken tuen, joka on todella tärkeä asia.

Ruokavalion noudattaminen ja sen muuttaminen oli varmasti yksi iso muutos. Miten omasta mielestä söit ennen valmennusta ja miten muutit ruokavaliota valmennuksen aikana.

Aikaisemmin:
Aamu klo 6 alkoi voileivällä ja teellä, puolenpäivän jälkeen lounaalle tukevasti seisovasta pöydästä, välipalaksi iltapäivällä suklaata/pullaa, päivällisellä klo 19 kotiruokaa iso annos, jälkkäriksi jotain makeaa, iltapalaksi leipää ja teetä,vettä alle litra päivässä.

Nykyisin:
Aamulla kaurapuuro, raejuusto, pellavansiemenrouhe ja omena, lounaalla vihanneksia, salaattia, kanaa tai kalaa ja hedelmä, välipalana rahka, marjat, hedelmät tai pähkinät, päivällinen vihanneksia, salaattia, kanaa tai kalaa (yleensä eri kuin lounaalla) ja hedelmä, iltapalalla pyrin välttämään hiilareita eli esim. munakas, vettä juon päivässä vähintään 3 litraa, yleensä menee 4-5 litraa.