Prässi CoreBalance – huoltava, venyttävä ja palauttava treeni.
Tämä on se treeni, minkä useimmat jättävät tekemättä, vaikka tiedetään, että ei saisi!

Kurssi sopii kaikille ja on suunniteltu kaikentasoisille, sukupuolesta, iästä, tämänhetkisestä tasosta tai päälajista riippumatta. Mikäli jäykkyyttä on paljon, saadaan kehoon lisää elastisuutta ja liikelaajuutta. Jos omaat jo varsin liikkuvan kehon, opit hyödyntämään omia liikelaajuuksiasi ja käyttämään lihaksia koko niiden pituudelta.

Kuormitettu ja väsynyt lihas on usein pienessä jännityksessä, eli lihastonus on suuri ja sen vuoksi lihaksen pituus on lyhentynyt. Venyttely palauttaa lihaksen lepopituuden, rentouttaa ja lisää nivelen liikkuvuutta. Venyttelyharjoittelulla voidaan parantaa lihaksen toimintakykyä. Lihaksen hyvä elastisuus pienentää loukkaantumisriskiä ja auttaa lihasta toimimaan optimaalisesti nivelen koko liikeradalla. Monipuolinen ja oikein annosteltu ohjelma on kaiken A ja O. Ohjelmassa vaihtelevat tehokkaat vauhti- ja lihaskuntoharjoitukset, sekä matalatehoiset, palauttavat harjoitukset, sekä kroppa saa välillä lepuuttaa edellisissä harjoituksissa treenattuja lihaksia ja järjestelmiä.

Lisäksi yleisiä kiputiloja, joihin venyvyysharjoittelu tuo apua ovat esimerkiksi alaselän ja rintarangan jäykkyys, jotka aiheuttavat hartia- ja niskasärkyjä. Myös alakropassa saattaa olla jumeja, jotka aiheuttavat ongelmia. esimerkiksi kiristävät pakarat voivat aiheuttaa lantion asennon muutoksia ja alaselkäongelmia.

Valmentaja: Nea Ollikainen
Nean oma urheilutausta koostuu telinevoimistelusta ja tanssista. Nea toimii Suomen Voimisteluliitossa I-tason kouluttajana. Kokemusta löytyy telinevoimistelun valmentajana 9 vuoden ajalta, sekä kilpa- että harrastepuolelta. Nea opiskelee tällä hetkellä ammattikorkeakoulussa liikunnanohjaajaksi..
“Pidän erityisen tärkeänä kehon kokonaisvaltaista harjoittamista. Raskaiden treenien lisäksi palauttavat harjoitukset, kehonhuolto sekä venyttely ovat lähellä sydäntäni. Myös oman kehon painolla tehtävä harjoittelu on suurinta osaamisalaani”

Prässi suosittelee kurssia myös kovaa treenaaville, fitness-urheilijoille, triathlonisteille ja mailapelien pelaajille.